Skip navigation

Nõuka ajal oli nii, et kui oli vaja minna mingi tähtsa ülemuse jutule, tuli alati kõigepealt koristajamutist mööda saada. Koristajamutt seisis märg kalts ühes ja ämber külma veega teises käes ning esitas temale olulisena tunduvaid küsimusi, millele pidi välkkiireid vastuseid andma, muidu hakkas mutt ähvardavalt märja räpase kaltsuga vehkima nagu tahaks oponendile sellega vastu vahtimist anda. Nt kui lihtne kolhoosnik tahtis kolhoosiesimehe jutule saada, pidi ta kõigepealt koristajamutile aru andma, kas ta ikka parteisse kuulub, et nii tähtsat meest tülitama tuleb. Või kui seltsimees tahtis mingi eriarsti jutule saada, pidi ta haigla koridoris oma haigusloo kõigepealt sanitarile ette rääkima, et see ta mööda lubaks ja arstikabinetiuksest sisse laseks.Kogu see jutt peaks illustreerima pilti ühest meie asutuse koristajast, keda ma enamasti näen ainult hommikuti, aga ta suudab mulle alati tekitada elamuse terveks päevaks. Tavaliselt on teda kuulda enne kui näha, sest kui keegi läheduses juhtub olema, seletab mutt pidavalt kui hoolega ta eile muudkui koristas ja kui jube õudne räpp tema hoolikalt koristatud koha peal 24 tundi hiljem on. Täna hommikul just kuulsin, kuidas mutt, kelle taguots paistis meeste peldiku ukse vahelt, seletas ülemkoristajamutile, et ta koristab nii nagu oma kodus koristaks. No, ma ei tahaks nüüd suisa halvasti ütlema hakata, aga minu kabineti põrandat pole ta küll vähemalt 2 nädalat pesnud. Enamasti tühjendab ta ainult prügikasti ja seda ka ainult äärmisel vajadusel, aga kui ta seda juhtub tegema siis, kui ma juba tööle olen jõudnud, räägib ta alati kui hoolega ta eelmisel ja üle-eelmisel päeval koristas. No võib-olla tõesti, aga tõenäoliselt tegi ta seda kusagil mujal, mitte minu kabinetis.

Lisa kommentaar

